Späť na výpis článkov

4 dôležité metriky GOOGLE Analytics, ktoré by Ste mali poznať.

4 dôležité metriky GOOGLE Analytics, ktoré by Ste mali poznať.

 

Súčasťou výbavy Vášho digitálneho marketingu je SEO absolútne dôležitá zbraň. Či už SEO ostáva vo Vašich rukách alebo si najímate agentúru, je na mieste vedieť, ktorým metrikám treba venovať pozornosť.

Hodnotenie výkonu klúčových slov je pochopiteľne dôležité, ale existujú aj iné metriky, ktoré určia úspešnosť kampane.

 

Metriky, ktoré si zaslúžia našu/Vašu pozornosť

 

Užívatelia – teda počet ľudí, ktorí navštívili Vašu stránku počas konkrétneho časového obdobia. Ak toto číslo nestúpa, tak Vaše úsilie sa zrejme nevypláca.

Dôležitý údaj je najmä počet Nových užívateľov. Je skvelé vidieť narastať návštevnosť webu, ale to nemusí znamenať, že sa úmerne zvyšuje aj Vaše publikum, keďže metrika užívatelia zaráta každého návštevníka nehladiac na to koľko krát Vašu stránku navštívili.

Napríklad, ak niekto navštívi Váš web 5 krát a niekto iný 2 krát, tak Ste nazbierali 2 unikátne návštevy so 7 reláciami.

Vstupné stránky – Pohľad na vstupné stránky Vám vie poskytnúť informácie o tom, ako si vedú jednotlivé podstránky Vášho webu, teda ktoré informácie Vaši návštevníci pokladajú za najužitočnejšie. K takýmto stránkam s informačnou hodnotou sa bude vracať najviac používateľov.

Miera celkovej konverzie – teda percento používateľ, ktorí dokončili cieľ.

Táto metrika Vám doslova povie a vypočíta aká úspešná Vaša stránka je. Ak je toto číslo nízke, pravdepodobne je na mieste prehodnotiť obsah stránky a taktiež to, či stránka oslovuje správne publikum.

Kanály návštevnosti – Vám ukážu odkiaľ používatelia prišli na Váš web.

Je dôležité poznať túto informáciu už len preto, aby Ste vedeli, či sa určitá námaha vypláca alebo nie. Ak teda vykonávate aktivitu v oblasti SEO, tak logicky by sa návštevy z organického vyhľadávania mali zvyšovať. Ak sa tak nedeje, viete kde máte úsilie navýšiť.

Opäť vieme viac

Teraz, keď rozumieme, čo nám spomínané čísla hovoria, tak môžeme tieto informácie použiť pri SEO aktivitách na konkrétnych weboch. Pozrite si Vaše Analitiká a objavte nové informácie o tom, ako sa používatelia na Vašich stránkach správajú a ako na ne vôbec prišli a využite ich na prilákanie ďalších.



Páčilo? Zdielajte!