Späť na výpis článkov

AKO OVPLYVŇUJE NÁZOV DOMÉNY VAŠE SEO ...

AKO OVPLYVŇUJE NÁZOV DOMÉNY VAŠE SEO ...

V omnoho jednoduchších časoch, teraz už dávno minulých, kedy SEO bolo jednoduchou záležitosťou, názov domény mohol mať enormný dopad na hodnotenie danej web stránky. Ale ako sa vraví, všetko má svoj koniec a Google si uvedomil, že názov domény sám o sebe nebude v jeho snahe ponúknuť užívateľom kvalitný a relevantný obsah to „pravé orechové“.

Trocha z histórie

V roku 2012 prišiel na psa mráz a Google si posvietil na weby, ktoré si chceli lacno vylepšiť svoje hodnotenia a rýchlo sa posunúť vo vyhľadávaní vyššie bez toho aby zlepšili a skvalitnili svoj obsah.

V tých časoch stačilo spoločnosti, ktorá sa chcela posunúť vyššie vo vyhľadávaní na spojenie „lacné poistenie auta“, zakúpiť doménu „lacnepoistenieauta.sk“ a hodnotenie sa razom zlepšilo. Obsah mohol byť slabý hlavne, že na webe bolo množstvo kľúčových slov.

A tu spravil Google svoje zásahy.

Ako teda domény ovplyvňujú online marketing

Existuje mnoho SEO agentúr, ktoré robia v podstate rovnakú robotu. Cieľom všetkých, ktorí chcú robiť SEO správne je na webe poskytnúť kvalitné odpovede na dôležité otázky v danej oblasti záujmu.

Názov domény už teraz sám o sebe neprinesie výsledky ako kedysi, ale môže pomôcť:

- Zlepšiť mieru prekliku

- Zvýšiť dôveryhodnosť

- Zvýšiť pozornosť vo výsledkoch vyhľadávania

- Zvýšiť potenciál značky

 

Ako si vybrať vhodný názov domény

Ak spúšťate nový web alebo iba migrujete na novú doménu máme zopár tipov:

- .com zvykla byť absolútnou voľbou, ale dnes so stúpajúcim dôrazom na značku sú výnimky

- Kratšie je lepšie – ideálne pod 15 znakov

- Zapamätateľné – ako by mali byť všetky značky

- Kľúčové slová použité efektívne – vyhnite sa presnej zhode s kľúčovým slovom a v prvom rade myslite na značku až potom na kľúčové slovo

- Ľahké na písanie – vyhnite sa pomlčkám, číslam a špeciálnym znkom

- Priečinky namiesto subdomén

Názov domény a PPC

Reklamy online a reklamy vo vyhľadávaní pracujú lepšie s dobrým názvom domény. Momentálne panuje názor, že vysoká výkonnosť reklamy s doménou bohatou na kľúčové slovo/slová je vďaka:

- Blízkej zhode medzi názvom domény a klikmi podporenými produktom

- Naoko zvýraznením kľúčového slova v názve domény

- Názov domény môže ovplyvniť skóre kvality

 

Google nebude penalizovať  Vašu stránku iba preto, že máte v názve domény kľúčové slovo. Správny pohľad na takúto situáciu je, že keď takéto rozhodnutie spravíte, radšej kľúčové slovo podporte kvalitným obsahom a efektívnym SEOm na stránke, pretože bez tohto si skôr uškodíte než pomôžete.  Ako už bolo spomenuté, názov domény až tak neovplyvní SEO, ale názov domény sa s Vami bude niesť po celý čas, preto ho treba vyberať rozumne. 



Páčilo? Zdielajte!